Fitness

7 Tips για να μην πάρεις κιλά τα Χριστούγεννα!

Τα Χριστούγεννα είναι αναμφίβολα η περίοδος με τους περισσότερους γευστικούς πειρασμούς!

Μελομακάρονα, κουραμπιέδες, γεμιστή γαλοπούλα και άλλες τέτοιες γεύσεις γίνονται μέρος της καθημερινής ρουτίνας. Το πρόβλημα είναι ότι τα χριστουγεννιάτικα γεύματα είναι συνήθως αρκετά παχυντικά, επομένως είναι δύσκολο να μην πάρεις κιλά τα Χριστούγεννα.

Σίγουρα τα Χριστούγεννα δεν είναι περίοδος για να στερηθείς τα πάντα γιατί έτσι δε θα απολαύσεις τις γιορτές. Μπορείς όμως να κάνεις μερικά έξυπνες επιλογές στη διατροφή σου ώστε να μην ξεφύγει τελείως η ζυγαριά.

7 Συμβουλές για να μην παχύνεις φέτος τα Χριστούγεννα!

1. Πρόσεξε το μέγεθος των μερίδων

Σίγουρα είναι σχεδόν αδύνατο να περιοριστείς σε συγκεκριμένα φαγητά όταν το τραπέζι είναι γεμάτο με πειρασμούς. Αυτό που μπορείς όμως να κάνεις είναι να προσέχεις το μέγεθος των μερίδων σου. Αν νιώθεις ότι δε μπορείς να διακρίνεις ποια μερίδα είναι μεγάλη, αυτό που μπορείς να κάνεις για να μην παρασυρθείς είναι να χρησιμοποιείς ένα μικρότερο πιάτο.

2.Κατανάλωσε καθαρή πρωτεΐνη

Τα περισσότερα χριστουγεννιάτικα τραπέζια είναι πλούσια σε υδατάνθρακες και χαμηλά σε πρωτεΐνες. Ωστόσο, η καθαρή  πρωτεΐνη δημιουργεί το αίσθημα του κορεσμού, χωρίς πολλές θερμίδες. Για το λόγο αυτό αν εντοπίσεις στο τραπέζι ένα φαγητό πλούσιο σε πρωτεΐνη χωρίς πολλά λιπαρά μη διστάσεις να βάλεις στο πιάτο σου αρκετό. Για παράδειγμα, μπορείς να διαλέξεις ένα στεγνό κομμάτι από τη γαλοπούλα που δε λείπει από κανένα γιορτινό τραπέζι.

3. Γέμισε το πιάτο σου με σαλάτα

Σίγουρα στο γιορτινό τραπέζι θα υπάρχει τουλάχιστον μια σαλάτα ή ένα πιάτο με λαχανικά. Για να χορτάσεις πιο γρήγορα, χωρίς να επιβαρυνθείς με πολλές θερμίδες λοιπόν γέμισε περίπου το μισό πιάτο σου με σαλάτα και λαχανικά. Έτσι, δε θα μείνει πολύ χώρος στο πιάτο για θερμιδικές παρασπονδίες!

4. Επίλεξε έξυπνα σνακ

Είναι δεδομένο ότι στα κυρίως γεύματα των γιορτών επικρατούν βαριά φαγητά. Θα πρέπει λοιπόν να προσέξεις ώστε να μην τρως βαριά και ενδιάμεσα των κύριων γευμάτων. Με άλλα λόγια, πρέπει να επιλέξεις έξυπνα τα σνακ σου ώστε να μην υπερβείς κατά πολύ την ημερήσια πρόσληψη θερμίδων. Για παράδειγμα, ένα φρούτο ή μερικοί ξηροί καρποί αποτελούν υγιεινά σνακ που σε κρατάν χορτάτη με λίγες θερμίδες.

5. Μην υπερκαταναλώνεις αλκοόλ

Σίγουρα οι γιορτές περιλαμβάνουν πολλά τραπέζια και βραδινές εξόδους που συνοδεύονται από ποτά. Φυσικά, η κατανάλωση ποτών μέσα στις γιορτές είναι στο πρόγραμμα. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι πρέπει να ξεφύγεις. Περιορίσου σε 1-2 ποτά και φυσικά προτίμησε το λευκό κρασί κι όχι τα ποτά με πολύ αναψυκτικό ή τα κοκτέιλ.

6. Κοιμήσου αρκετά

Καθώς οι έξοδοι είναι πολλές τις γιορτές, συχνά δεν κοιμόμαστε όσο πρέπει. Ωστόσο, η έλλειψη επαρκών ωρών ύπνου συνδέεται με χαμηλότερο μεταβολισμό και κατανάλωση περισσότερων θερμίδων. Για το λόγο αυτό, φέτος τις γιορτές απόλαυσε τις αργίες και την άδεια σου και κοιμήσου τουλάχιστον 7-8 ώρες ημερησίως, τόσο για τη σωματική όσο και για την πνευματική σου υγεία.

7. Μην ξεφεύγεις με τα γλυκά

Τα γλυκά είναι ο απόλυτος πειρασμός των γιορτών! Ποιος μπορεί να αντισταθεί άλλωστε στα μελομακάρονα και τους κουραμπιέδες;  Αν λοιπόν τα γλυκά είναι η ένοχη απόλαυση σου δε χρειάζεται να τα στερηθείς πλήρως. Αυτό όμως που πρέπει να κάνεις είναι να μην καταφεύγεις σε υπερβολές. Έτσι, δε χρειάζεται να τρως μια ολόκληρη μερίδα από ένα γλυκό που δεν είναι από τα αγαπημένα σου. Προτίμησε να κρατήσεις τις θερμίδες αυτές για τα γλυκά στα οποία πραγματικά δε μπορείς να αντισταθείς.

Είναι σημαντικό λοιπόν να καταλάβουμε ότι μπορούμε να απολαύσουμε το φαγητό των γιορτών, χωρίς να υποφέρουμε από τη στέρηση και χωρίς να πάρουμε κιλά. Ακολουθώντας αυτές τις απλές συμβουλές  τα φετινά Χριστούγεννα θα είναι γευστικά και υγιεινά ταυτόχρονα!

ediva.gr

Related posts

Σήμερα ξεκινάμε αποτοξίνωση με αυτό το πλήρες πρόγραμμα!

Iωάννα Μπράχου

Γιατί παίρνω βάρος ενώ προσέχω τη διατροφή μου;

Iωάννα Μπράχου

Αλλαντικά: Σε ποιες ποσότητες είναι επικίνδυνα;

Iωάννα Μπράχου

Αφήστε ένα σχόλιο

X