Viral

Γιατί το να ξυπνάς μία ώρα νωρίτερα μπορεί να σου σώσει τη ζωή!

morning 620x420 - Γιατί το να ξυπνάς μία ώρα νωρίτερα μπορεί να σου σώσει τη ζωή!

Προσπάθησε να φέρεις στο μυαλό σου για λίγο την πρωινή σου ρουτίνα.

1 (2)

Να υποθέσω πως το σκηνικό έχει ως εξής: Εσύ να προσπαθείς να τραβήξεις τον εαυτό σου από τα σκεπάσματα έχοντας πατήσει προηγουμένως καμιά δεκαριά φορές την αναβολή στο ξυπνητήρι, να παραλείπεις εντελώς το πρωινό καθώς έχεις ήδη αργήσει στη σχολή ή στη δουλειά και να εναποθέτεις τις ελπίδες σου στον καφέ που θα πάρεις στον δρόμο.

Σου φαίνεται οικείο; Δεν είσαι μόνος σε αυτό.

giphy

Όσο λοιπόν κι αν έχεις συνηθίσει αυτό το «βάρβαρο» πρωινό ξύπνημα, ίσως έφτασε ο καιρός που πρέπει να κάνεις μία σοβαρή αλλαγή και να δεις την καθημερινότητα σου από μία άλλη οπτική γωνία. Για το δικό σου καλό πάντα!

Δεν αντιλέγω πως στα λόγια όλα ακούγονται εύκολα. Ωστόσο, το να βάζεις το ξυπνητήρι σου να χτυπάει κάθε μέρα μία ώρα νωρίτερα είναι κάτι που θα σε κάνει περισσότερο ευτυχισμένο, όσο κι αν αυτή την στιγμή διαφωνείς κι είσαι έτοιμος/η να αυτοπυρποληθείς με αυτό που μόλις διάβασες.

Οι λόγοι είναι οι εξής:

Έχεις περισσότερες πιθανότητες να γυμναστείς.

Υπάρχουν δύο κατηγορίες ανθρώπων, εκείνοι που προτιμούν την πρωινή προπόνηση κι εκείνοι που προτιμούν τη βραδινή. Ωστόσο, είναι περισσότερο πιθανό να αποκτήσεις μία σταθερή ρουτίνα, εάν επιλέξεις να ασκείσαι τις πρωινές ώρες.

Σίγουρα μπορεί να θεωρείς πως σε βολεύει περισσότερο να γυμναστείς στο τέλος της ημέρας, αφού έχεις τελειώσει με όλες τις υπόλοιπες υποχρεώσεις σου. Όμως σκέψου πόσα πράγματα που δεν υπολόγιζες μπορεί να προκύψουν εκείνη την ώρα και τελικά να ακυρώσεις τη βραδινή σου προπόνηση. Ένα χαλαρό ποτό με τον/την κολλητό/ή σου, ένα δείπνο με τη σχέση σου, να σε φωνάξει η παρέα σου για ταινία στο σπίτι ή ακόμα και να ξαπλώσεις στο κρεβάτι σου χαζεύοντας στο facebook και να σε πάρει ο ύπνος. Όλα τα παραπάνω ακούγονται πολύ καλύτερα από το να πας γυμναστήριο. Επιπλέον, σκέψου και το σύνδρομο του «Πού να τρέχω βραδιάτικα;» που σε πιάνει με μεγάλη συχνότητα.

Αντιθέτως το πρωί, η δύναμη της θέλησης σου δεν έχει εξαντληθεί. Οι μπαταρίες σου είναι φορτισμένες κι η ενέργεια σου βρίσκεται στα ύψη. Μόλις σηκωθείς από το κρεβάτι, έχεις περισσότερες πιθανότητες να είσαι έτοιμος κι ορεξάτος για ένα πρωινό τρέξιμο στη γειτονιά ή στον διάδρομο του γυμναστηρίου, χωρίς να το σκεφτείς δύο και τρεις φορές.

Και σε περίπτωση που δεν το έχεις ακούσει, η άσκηση βελτιώνει τη διάθεση σου και σε κρατάει σε εγρήγορση για πολλές ώρες αργότερα. Επομένως, η προπόνηση που θα κάνεις κατά τη διάρκεια αυτής της επιπλέον ώρας θα κάνει θαύματα για την καθημερινότητα σου και κατ’ επέκταση, για την ευτυχία σου.


work out

Θα φας σίγουρα πρωινό.

Αυτό που θα σου πω είναι τόσο μα τόσο κλισέ, όμως ναι …το πρωινό είναι το σημαντικότερο γεύμα της ημέρας.

Το πρωί ο μεταβολισμός μας λειτουργεί καλύτερα από οποιαδήποτε ώρα της ημέρας. Έτσι, το πρωινό ενεργοποιεί τη διαδικασία της πέψης και βελτιώνει τον μεταβολισμό μας για όλο το 24ωρο. Επίσης, έχει αποδειχθεί επιστημονικά ότι το πρωινό αποτελεί βασικό παράγοντα για την απώλεια βάρους, αφού οι πιθανότητες να καταναλώσουμε τις θερμίδες του και μάλιστα σε διπλάσια ποσότητα κατά τη διάρκεια της ημέρας είναι αυξημένες, όταν δεν το λαμβάνουμε. Επομένως, η λήψη του πρωινού γεύματος συμβάλλει στην ομαλότερη κατανάλωση τροφής και την εξισορρόπηση των επιπέδων γλυκόζης, αρά και της ενέργειας μας.

Ενώ λοιπόν θα μπορούσα να απαριθμήσω όλους τους πιθανούς τρόπους με τους οποίους μπορείς να εξασφαλίσεις πως δεν θα παραλείπεις το πρωινό σου, αρκεί να αναφέρω πως εάν ξυπνάς μία ώρα νωρίτερα, θα έχεις περισσότερο χρόνο για να το προετοιμάσεις κι επομένως λιγότερες πιθανότητες να φύγεις τρέχοντας από το σπίτι, χωρίς να έχεις φάει και να καταλήγεις να καταβροχθίζεις 4 κομμάτια πίτσα στις 1 το μεσημέρι.

Εξάλλου, το πρωινό φαγητό είναι νόστιμο και με λίγη φαντασία μπορεί να γίνει πραγματικά απολαυστικό. Για ποιο λόγο να το παραλείπεις;

breakfast

Έχεις περισσότερο χρόνο για τον εαυτό σου.

Εάν από την άλλη ανήκεις σε αυτούς που προτιμούν να γυμνάζονται βραδινές ώρες και δεν πρόκειται να χρησιμοποιήσεις αυτή την επιπλέον ώρα για να γυμναστείς, μπορείς να την αφιερώσεις στον εαυτό σου κάνοντας δραστηριότητες που σε γεμίζουν.

Μπορείς για παράδειγμα να διαλογιστείς, να κάνεις yoga, να βάλεις δυνατά την αγαπημένη σου μουσική και να απολαύσεις τον καφέ σου, χωρίς να σε πιέζει ο χρόνος ή ακόμα και να διαβάσεις μερικές σελίδες από το βιβλίο που έχεις ξεκινήσει όσο πίνεις το ζεστό τσάι σου. Στην τελική, έχεις όσο χρόνο θες να απολαύσεις το μπάνιο σου, να διαλέξεις τα ρούχα που θα φορέσεις, να βαφτείς, να χτενιστείς, με λίγα λόγια να ετοιμαστείς ήρεμα, χωρίς να αναθεματίζεις πως βγήκε έξω φορώντας ό,τι βρήκες μπροστά σου.

Όποια κι αν είναι η αγαπημένη σου δραστηριότητα, ξυπνώντας μία ώρα νωρίτερα, βρίσκεις αυτόματα χρόνο γι’ αυτή. Και κάπως έτσι ξεκινάς τη μέρα σου με ευχάριστη διάθεση και χαμόγελο!

coffee

Ωστόσο, μην ξεχνάς να κοιμάσαι αρκετές ώρες.

Ναι, μπορεί τόση ώρα να προσπαθώ να σε πείσω πως το να ξυπνάς μία ώρα νωρίτερα θα σε κάνει πιθανότατα περισσότερο ευτυχισμένο, όμως εάν δεν κοιμάσαι αρκετά, όλη αυτή η ευτυχία θα πάει …στο βρόντο.

Η στέρηση ύπνου, δηλαδή να κοιμάσαι λιγότερο από 6 ώρες κάθε βράδυ, έχει συνέπειες όπως την κατάθλιψη, την αδυναμία συγκέντρωσης, την ανικανότητα στη λήψη αποφάσεων, καθώς και την πρόσληψη βάρους.

Έτσι, πέρα από το γεγονός πως είναι καλό να ξυπνάς μία ώρα νωρίτερα, φρόντισε εξίσου να βρίσκεσαι στο κρεβάτι σου μία ώρα νωρίτερα από τη συνήθη ώρα που κοιμάσαι. Δεν είναι πια και τόσο δύσκολο να δεις ένα επεισόδιο λιγότερο!

sleep

Ρύθμισε το ξυπνητήρι σου μία ώρα νωρίτερα κι ετοιμάσου να νιώθεις ολοένα και πιο ευτυχισμένος. Στην αρχή θα σου φανεί εντελώς ξένο κι ακατόρθωτο, όμως μετά από κάποιο διάστημα, θα αναρωτιέσαι γιατί δεν το έκανες τόσο καιρό! Το έχεις!

 

Πηγή: neopolis.gr

X