Υγεία

5 πράγματα που κάνεις καθημερινά και καταστρέφουν όχι μόνο τον ύπνο, αλλά και τη ζωή σου!

dont sleep 620x420 - 5 πράγματα που κάνεις καθημερινά και καταστρέφουν όχι μόνο τον ύπνο, αλλά και τη ζωή σου!

Πολλές φορές μπορεί ο ύπνος να μην απασχολεί τις καθημερινές μας ανησυχίες και τους προβληματισμούς μας, αλλά σίγουρα την έλλειψη του την αντιλαμβάνεται τόσο το σώμα όσο κι ο ψυχισμός μας.

Όταν έχεις δουλέψει ένα 8ωρο κι έχεις πάει και σχολή είναι ανθρωπίνως αδύνατο να μην πονάνε τα μάτια σου και να μην κλείνουν από τη νύστα.

Μπορεί να νιώθεις ότι οι 6 ώρες ύπνου είναι υπεραρκετές, αλλά σε βάθος χρόνου θα αποδειχθεί ότι όχι μόνο δεν καλύπτουν τις βασικές σου ανάγκες, αλλά σου δημιουργούν και πρόβλημα υγείας.

Πάμε να δούμε λοιπόν 5 συνήθειες που μπορεί έστω κι υποσυνείδητα να βλάψουν την υγεία και τον ύπνο σου:

1. Πίνεις πολύ καφέ.

Ο μέσος όρος κατανάλωσης καφεΐνης για τους ενήλικες στην Αμερική είναι περίπου 300 miligrams κάθε μέρα. Ο μέσος όρος αυτός είναι τρεις φορές μεγαλύτερος από τον φυσιολογικό.

Ωστόσο, αν δεν πίναμε τόσο πολύ καφέ, το πιθανότερο είναι να είχαμε όλοι αφεθεί στα όνειρα μας.

Από την άλλη μάλιστα σημειώνεται ότι ο κατανάλωση καφέ αλλάζει το βιολογικό μας ρολόι. Μία έρευνα μάλιστα επισήμανε πως αν πιεις καφέ 6 ώρες πριν κοιμηθείς, ο ύπνος σου θα μειωθεί κατά μία ολόκληρη ώρα.

2. Καταναλώνεις αλκοόλ.

Μπορεί ένα ποτηράκι κρασί ή οποιουδήποτε άλλου ποτού να μας ζαλίζει και να μας «κοιμίζει», αλλά στην πραγματικότητα οι μακροχρόνιοι πότες επισημαίνουν ότι σε βάθος χρόνου έχουν χάσει πολλές ώρες ύπνου εξαιτίας της κατανάλωσης αλκοόλ.

Για να μην αναφέρουμε το γεγονός ότι η ανάγκη κατανάλωσης αλκοόλ για να κοιμηθείς μπορεί να φτάσει σε σημείο εθισμού.

Όσο κακό κι εθιστικό όμως κι αν είναι το ποτό, πέφτουν στην παγίδα του πολλοί άνθρωποι.

3. Γυμνάζεσαι αργά το βράδυ.

Πάντα άκουγα ότι η γυμναστική το βράδυ σε κουράζει κι έτσι σε βοηθάει να κοιμηθείς σαν πουλάκι. Όπως αποδεικνύεται όμως, τελικά πρόκειται για μύθο.

Μπορεί να απορείς που βλέπεις αυτήν την καθημερινή σου συνήθεια, ανάμεσα στις βλαβερές για τον ύπνο, αλλά αυτή είναι η αλήθεια.

Συγκεκριμένα, επιστημονική έρευνα απέδειξε ότι η βραδινή γυμναστική αυξάνει τη θερμοκρασία του σώματος με αποτέλεσμα να μειώνει την ποσότητα μελατονίνης που παράγει το σώμα, την ορμόνη δηλαδή που βοηθάει στον ύπνο.

Αυτό λοιπόν, νομίζω πως είναι αρκετό για να σας πείσει να σταματήσετε την βραδινή γυμναστική.

4. Χαζεύεις στα social media.

Από τους επιστήμονες το συγκεκριμένο φαινόμενο είναι γνωστό και ως «social jet lag».

Αναλυτικότερα, συμβαίνει όταν έχεις να ξυπνήσεις νωρίς την επόμενη μέρα και εσύ αντί να κοιμηθείς κάθεσαι και χαζολογάς στα social media.

Αυτό φυσικά έχει ως αποτέλεσμα να κοιμάσαι πολλές ώρες αργότερα και φυσικά το πρωί να είσαι κουρέλι και να νυστάζεις.

5. Δουλεύεις σε ένα γραφείο.

Σε προειδοποιούμε από τώρα πως είναι μία καλή αιτία για να παραιτηθείς από τη δουλειά σου.

Η εργασία σε ένα γραφείο σου στερεί την επαφή με το φυσικό περιβάλλον, τον ήλιο αλλά και την άσκηση του σώματος.

Αυτό σου απορυθμίζει το βιολογικό σου ρολόι και δεν μπορείς να αντιληφθείς αν έξω είναι μέρα ή νύχτα.


Προσπάθησε λοιπόν για να αποφύγεις τους μαύρους κύκλους και τα πονεμένα μάτια, να μειώσεις αυτές τις συνήθειες και να βάλεις τον ύπνο και την υγεία σου σε πιο σημαντική θέση στην καθημερινότητα σου. 

neapolis.gr

Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
X