ΦοιτητοΛάρισα

5 σοβαροί λόγοι που αποδεικνύουν ότι η γυμναστική σε κάνει καλύτερο φοιτητή!

Αρχίζουμε να σκεφτόμαστε ότι πρέπει να ξεκινήσουμε γυμναστήριο, μήπως και βγούμε στις παραλίες δίχως να έχουμε το φόβο ότι θα μας περάσουν για φώκιες που ξεβράστηκαν στα ρηχά.

Ωστόσο, η γυμναστική δεν μας βοηθάει μόνο σωματικά… Ναι καλά, διάβασες! Η γυμναστική μπορεί να μας βοηθήσει στο να γίνουμε ακόμα καλύτεροι φοιτητές. Δεδομένου ότι έχουμε εξαντλήσει όλους τους τρόπους να βελτιωθούμε στον ακαδημαϊκό τομέα, ας δοκιμάσουμε κι αυτόν, αφού πλέον δεν έχουμε να χάσουμε κάτι.

Πώς η γυμναστική σε βοηθάει να γίνεις καλύτερος φοιτητής; Διάβασε παρακάτω:

#1 Ενισχύει τις επιδόσεις σου

Μια μελέτη που έγινε σε 5.000 εφήβους από τα Πανεπιστήμια του Strathclyde και του Dundee στην Σκωτία, διαπίστωσε ότι για κάθε 15 λεπτά άσκησης, οι βαθμοί των μαθητών στη Γλώσσα, τα Μαθηματικά και τη Φυσική αυξήθηκαν κατά ένα τέταρτο του βαθμού. Οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι, προκειμένου να αυξηθεί η ακαδημαϊκή επίδοση σε πλήρη βαθμό, απαιτούνται 60 λεπτά άσκησης την ημέρα.

Αυτό που παρουσίασε ιδιαίτερα ενδιαφέρον είναι ότι η σύνδεση μεταξύ τακτικής άσκησης και ακαδημαϊκής επίδοσης ήταν πιο έντονη στα κορίτσια που σπουδάζουν στον τομέα των επιστημών. Ωστόσο, αυτή η μελέτη διαπίστωσε ότι πολύ λίγοι μαθητές κατάφεραν να κάνουν 60 λεπτά γυμναστική ανά ημέρα, οπότε τα συμπεράσματά τους δεν είναι οριστικά.


#2 Είναι το καλύτερο διάλειμμα που μπορείς να κάνεις από το διάβασμα

Τα καλά νέα είναι πως η άσκηση πριν από το διάβασμα ή πριν από τη συγγραφή μιας εργασίας, σε βοηθάει να είσαι πιο αποτελεσματικός φοιτητής. Σε μια μελέτη που πραγματοποίησαν ερευνητές του Πανεπιστημίου του Αμβούργου, διαπιστώθηκε ότι οι δραστήριοι άνθρωποι έχουν καλύτερες επιδόσεις σε δοκιμασίες ή εξετάσεις που βασίζονται στη συγκέντρωση και τη μνήμη από τους μη δραστήριους.
Για χάρη της έρευνας, οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν σε 3 ομάδες, όπου η πρώτη έκανε ποδήλατο για 45 λεπτά, η δεύτερη έκανε διατάσεις για 45 λεπτά κι η τρίτη παρέμεινε σωματικά αδρανής. Είναι αξιοσημείωτο πως η πρώτη ομάδα είχε την καλύτερη επίδοση σε τεστ μνήμης κι η δεύτερη σε τεστ συγκέντρωσης. Επομένως, οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η γυμναστική πριν από τη μελέτη βοηθάει στην καλύτερη λειτουργία του εγκεφάλου.

#3 Ενισχύει την ενεργητικότητα και την παραγωγικότητα

Είναι γεγονός ότι η ενέργεια αποτελεί βασικό συστατικό για να αισθάνεσαι παραγωγικός και να μπορείς να κάνεις διάφορα πράγματα. Όσο κι αν δεν το πιστεύεις, η γυμναστική σε βοηθάει να έχεις αυτήν την περισσότερη ενέργεια που χρειάζεσαι. Τα μιτοχόνδρια (ή αλλιώς «τα εργοστάσια παραγωγής ενέργειας») παράγουν το ενεργειακό νόμισμα των κυττάρων και κατ επέκταση του οργανισμού σου, το γνωστό ATP. Η σωματική άσκηση λοιπόν ενισχύει την παραγωγή περισσότερων μιτοχονδρίων, οδηγώντας σε μεγαλύτερη παραγωγή ΑΤΡ. Αυτό σημαίνει ότι κερδίζεις περισσότερη ενέργεια από τη γυμναστική, οπότε μπορείς να τη διαθέσεις π.χ. στο διάβασμα.


#4 Αισθάνεσαι πιο χαρούμενος

Η γυμναστική θεωρείται από πολλούς η καλύτερη θεραπεία για πολλά πράγματα, ακόμα και για την καταπολέμηση των αρχικών συμπτωμάτων της κατάθλιψης. Γιατί όμως;

Δεν υπάρχει κάτι που να αποδεικνύει γιατί η γυμναστική κάνει πιο χαρούμενους τους ανθρώπους, αλλά οι ερευνητές πιστεύουν ότι έχει να κάνει με τους νευροδιαβιβαστές στον εγκέφαλο. Αυτοί οι νευροδιαβιβαστές είναι βιοχημικές ενώσεις που βοηθούν στη μείωση του πόνου που προκαλείται κατά τη διάρκεια της γυμναστικής. Έτσι η γυμναστική μπορεί να προκαλέσει την απελευθέρωση αυτών των νευροδιαβιβαστών, αυξάνοντας την ευχαρίστηση που εμπλέκεται στη δραστηριότητα. Γι’ αυτό μπορείς να εκμεταλλευτείς αυτήν τη χαρά και να κάνεις ένα πολύ ωραίο διάβασμα.


#5 Σε ανακουφίζει από το άγχος

Τέλος, η γυμναστική μπορεί να βοηθήσει στην ανακούφιση του στρες που έχει ένας φοιτητής από τις εργασίες, τις υποχρεώσεις, το διάβασμα και γενικά την καθημερινότητα. Αν κι οι απόψεις διίστανται σχετικά με το αν το άγχος είναι χρήσιμο ή επιβλαβές, φαίνεται ότι υπάρχει μια κοινή παραδοχή κάπου στη μέση, πως το στρες σε λογικά πλαίσια είναι φυσιολογικό. Το υπερβολικό άγχος είναι επιβλαβές.

Η άσκηση λοιπόν βοηθάει σημαντικά στη μείωση του άγχους, δεδομένου ότι απελευθερώνει ενδορφίνες στον οργανισμό, ορμόνες που ενισχύουν τη διάθεση αλλά και την καταπολέμηση του άγχους. Η γυμναστική μπορεί επίσης να θεωρηθεί ως ένα είδος διαλογισμού, καθώς βοηθά το μυαλό να συγκεντρωθεί περισσότερο σε μια συγκεκριμένη δραστηριότητα.


Μπορεί εδώ και πολλά χρόνια, η σύνδεση μεταξύ σωματικής και ψυχικής υγείας να παραμένει ασαφής, όμως ένα πράγμα είναι βέβαιο: Το ένα επηρεάζει το άλλο.

Οπότε γιατί να μην εκμεταλλευτείς τα οφέλη της γυμναστικής προκειμένου να βελτιώσεις την καθημερινότητά σου; Τόλμησε το και είναι σίγουρο ότι θα σου βγει σε καλό! 

neapolis.gr

 

X