Τεχνολογία

Αυτή είναι η πιο διαδραστική εμπειρία shopping

atcom - Αυτή είναι η πιο διαδραστική εμπειρία shopping

Eπειδή, με περισσότερα ή λιγότερα χρήματα στο πορτοφόλι, το shopping παραμένει ψηλά στη λίστα των προτεραιοτήτων μας, φαντάσου την ώρα που είσαι μέσα σε ένα φυσικό κατάστημα, μπροστά από ένα ράφι με smartphones ή παπούτσια, να έχεις την ευκολία επιλογής με βάση τα δικά σου κριτήρια χρησιμοποιώντας απλά το κινητό σου τηλέφωνο, σαν να διάλεγες αυτό που θες online από ένα e-shop. Αυτό, στη γλώσσα των τεχνολόγων, λέγεται σύγκλιση του φυσικού και του ψηφιακού κόσμου και είναι κομμάτι του ψηφιακού μετασχηματισμού, για τον οποίον όλο και περισσότερος λόγος γίνεται τελευταία και στα μέρη μας.

Ένα τέτοιο διαδραστικό ράφι θα είναι μία από τις εγκαταστάσεις (aka installations) που θα έχουν την ευκαιρία να δουν από κοντά οι επισκέπτες του φετινού Atcom Next, του ετήσιου TechFest της Atcom που στοχεύει στην ανάδειξη και στρατηγική αξιοποίηση των καινοτομιών που θα πρωταγωνιστήσουν στο digital business τον επόμενο χρόνο – θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 19 Μαΐου στον πολυμορφικό χώρο Προορισμός Παπαστράτος, με την χορηγία της Microsoft Hellas.

VAG 9047 - Αυτή είναι η πιο διαδραστική εμπειρία shopping
DSC 0712 - Αυτή είναι η πιο διαδραστική εμπειρία shopping

Τα πρωτοποριακά installations που αναπτύσσει το Innovation Lab της Atcom μετατρέπουν την τεχνολογία του αύριο σε χειροπιαστή εφαρμογή του σήμερα, εστιάζοντας σε λύσεις βελτίωσης της καταναλωτικής εμπειρίας και της δημιουργίας καινοτόμων εμπειριών με θεαματικά αλλά και απόλυτα μετρήσιμα αποτελέσματα. Φέτος, η Atcom επιλέγει να φέρει τα πάνω-κάτω (οι τεχνολόγοι αρέσκονται στον όρο disrupt που δεν βρίσκει αποδεκτή μετάφραση στα ελληνικά) στον κλάδο του λιανικού εμπορίου, μετά από τους κλάδους της μόδας και της εστίασης στους οποίους έριξε το βάρος τις προηγούμενες χρονιές.

«Επικεντρωνόμαστε στο φυσικό κατάστημα και το πώς μπορούμε να έρθουμε πιο κοντά στον πελάτη χρησιμοποιώντας εφαρμοσμένες τεχνολογικές λύσεις. Πώς μπορούμε να κάνουμε ένα φυσικό κατάστημα πιο διαδραστικό και παράλληλα την εμπειρία των αγορών πιο προσωποποιημένη και αν θέλουμε να είμαστε ακόμα πιο ουσιαστικοί, πώς θα κάνουμε την καταναλωτική εμπειρία πιο ξεχωριστή για τον καθένα. Σήμερα, ο καθένας μπορεί να δημιουργήσει το δικό του ταξίδι αναζήτησης, επιλογής και αγοράς, ακόμα και μέσα στο φυσικό κατάστημα, όπως κάνει online σε ένα e-shop. Ένα μέρος του ψηφιακού μετασχηματισμού για τις εμπορικές επιχειρήσεις είναι η υιοθέτηση τεχνολογιών που θα κάνουν ξεχωριστή για τον καθένα την εμπειρία μέσα στο φυσικό κατάστημα και θα τη φέρουν πιο κοντά στον ψηφιακό κόσμο», εξηγεί ο Ιάσονας Καταρόπουλος, Business Unit Director MOCTA, ATCOM’s Digital Transformation Agency.

JK Photo - Αυτή είναι η πιο διαδραστική εμπειρία shopping

Όπως λέει, ως καταναλωτές έχουμε ήδη εκπαιδευτεί να χρησιμοποιούμε το smartphone για πολλά πράγματα: Έχουμε μάθει να το χρησιμοποιούμε για να βρούμε ταξί, να παραγγείλουμε φαγητό, να έχουμε απευθείας πρόσβαση σε υπηρεσίες που δεν είχαμε στο παρελθόν. Η χρήση του κινητού τηλεφώνου επεκτείνεται. Όχι στη θεωρία, αλλά στην πράξη. Γίνεται στην πραγματικότητα, είναι μέρος της καθημερινότητάς μας. Άρα, πιστεύει ότι η χρήση του smartphone για την προσωποποίηση της εμπειρίας μέσα στο φυσικό κατάστημα είναι εκ των ων ουκ άνευ.

Γι αυτό και επιμένει ότι ουσιαστικά για τους εμπόρους δεν τίθεται θέμα επιλογής. «Αν κάνουν μια προβολή της επιχείρησής τους πέντε χρόνια μετά, θα συνειδητοποιήσουν ότι η χρήση της τεχνολογίας είναι μονόδρομος, προκειμένου να καλύψουν ένα ήδη διαπιστωμένο κενό στη σύνδεση του φυσικού και του ψηφιακού κόσμου. Πρέπει να έχουν το όραμα για να καλύψουν τάχιστα την απόσταση. Οι αλλαγές αυτές τις οποίες συζητάμε είναι ριζικές. Άρα χρειάζεται ένα στάδιο προσαρμογής και ωρίμανσης, μέχρι να μπορέσει μια επιχείρηση να κάνει τέτοιου είδους πιο καινοτόμες ενέργειες. Οπότε, εκείνη η επιχείρηση που θα υιοθετήσει νωρίτερα αντίστοιχες ψηφιακές λύσεις, θα είναι πολύ πιο έτοιμη όταν πλέον αυτή θα είναι η πραγματικότητα για όλους.

16 DSC 0148 - Αυτή είναι η πιο διαδραστική εμπειρία shopping

Είναι προφανές ότι μια τέτοια επένδυση σήμερα δεν θα αυξήσει τόσο εντυπωσιακά τον τζίρο. Όμως, είναι σίγουρο ότι θα δώσει στον έμπορο την απαιτούμενη εμπειρία. Πρόκειται για μια διαδικασία προσαρμογής και εκπαίδευσης, από την οποία θα περάσει υποχρεωτικά. Είτε σήμερα, είτε αύριο. Όσο νωρίτερα εξοικειωθεί με τις αλλαγές που φέρνει ο ψηφιακός μετασχηματισμός της καταναλωτικής εμπειρίας, τόσο σε πιο πλεονεκτική θέση θα βρεθεί έναντι του ανταγωνισμού, εκμεταλλευόμενος τεχνολογίες όπως η ανάλυση δεδομένων, για την καλύτερη και πιο άμεση κατανόηση της συμπεριφοράς του πελάτη του. Η διαδικασία που περιγράφουμε είναι μονόδρομος», υπογραμμίζει ο ίδιος.

Παραδέχεται ότι στην ελληνική αγορά σήμερα υπάρχει ένας δισταγμός στην υιοθέτηση τέτοιων λύσεων, λόγω οικονομικών δυσχερειών και προφανώς, κάποιες μεγαλύτερες εμπορικές αλυσίδες μπορούν να ανταπεξέλθουν καλύτερα στην πρόκληση που προκύπτει από τη σύγκλιση φυσικού και ψηφιακού καταστήματος.

«Οτιδήποτε συνοδεύεται από καλή υπηρεσία σίγουρα έχει προτεραιότητα για τον καταναλωτή. Γιατί όλοι μας θέλουμε να κάνουμε πιο εύκολη και απλή την καθημερινότητά μας. Ειδικά οι millennials, έχουν μάθει να έχουν παντού και πάντα πρόσβαση σε προσωποποιημένες υπηρεσίες, οπότε αυτό ζητάνε και τη στιγμή που βρίσκονται μέσα σε ένα φυσικό κατάστημα», σημειώνει o Ιάσονας Καταρόπουλος.

oneman.gr