Γεύσεις

Οι θερμίδες της 25ης Μαρτίου

Η εθνική μας επέτειος αυτή, συνοδεύεται και από ήθη και έθιμα που ακολουθούμε πιστά κάθε χρόνο και είναι συνδεδεμένη με κάποια φαγητά.

Στην κορυφή της λίστας εκείνη την ημέρα βρίσκεται ο μπακαλιάρος σκορδαλιά. Ειδικά για εκείνους που τηρούν τη νηστεία των 50 ημερών, η μέρα αυτή είναι η μία εκ των δύο, στις οποίες επιτρέπεται η κατανάλωση ψαριού. Όμως, την τιμητική τους έχουν και διάφορα άλλα συνοδευτικά, που αν υπερβούν τις φυσιολογικές ποσότητες μπορούν να μας «γεμίσουν» θερμίδες.

Ας δούμε όμως αναλυτικά τα παραδοσιακά τρόφιμα της ημέρας:

Μπακαλιάρος: Την ημέρα εκείνη συνηθίζουμε να τον καταναλώνουμε τηγανιτό, γεγονός που από μόνο του τον καθιστά θερμιδογόνο. O μπακαλιάρος είναι ένα τρόφιμο με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες και  βιταμίνες (A,K,B12), ενώ είναι τα καλά λιπαρά που περιέχει είναι χαμηλά. Τηγανιτός, αποδίδει περίπου 380 θερμίδες ανά μερίδα , ενώ ψητός ή βραστό  150.

Σκορδαλιά: Συχνά ακούμε για τις ευεργετικές ιδιότητες του σκόρδου, κυρίως για την ικανότητά του στη μείωση της αρτηριακής πίεσης. Το σκόρδο είναι πλούσιο σε αλυσίνη που είναι μία αντιμικροβιακή ουσία. Η σκορδαλιά, αποδίδει περίπου 95 θερμίδες/ κουταλιά. Προσοχή πρέπει να δίνεται στην παρασκευή της και στην ποσότητα του  λαδιού, του ψωμιού και των ξηρών καρπών με τα οποία είναι φτιαγμένη, ώστε να μειώσουμε το θερμιδικό περιεχόμενό της.

Τι να κάνεις για να μειώσεις το θερμιδικό περιεχόμενο;

  1. Προτίμησε τον μπακαλιάρο ψητό ή βραστό, αντί για τηγανιτό και περιορίσου στα 120-150 γρ.
  2. Μην υπερκαταναλώσεις συνοδευτικά. Επίλεξε 1-2 κ. σούπας σκορδαλιά, απόφυγε τις πατάτες τηγανιτές και κατανάλωσε άφθονη σαλάτα.
  3. Προσοχή στις <<υγρές>> θερμίδες. Προτίμησε να ξεδιψάσεις με νερό ή ανθρακούχο νερό και απόφυγε τα θερμιδογόνα αναψυκτικά. Όσον αφορά το αλκοόλ, μπορείς να πιεις 1-2 ποτήρια κρασί.
  4. Άσε το γλυκό στην άκρη. Καλύτερη επιλογή, αποτελούν τα φρούτα, τα οποία μπορούν να συνοδευτούν με κανέλα και γιαούρτι χαμηλό σε λιπαρά ή κάποιο σπιτικό γλυκό κουταλιού.

 

Αντιγόνη – Βασιλική Χαλκιά

Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

Υπ. MSc in Toxicology

X