Viral

5 κόλπα που θα βελτιώσουν τη μνήμη σου και θα σε κάνουν να θυμάσαι …ΤΑ ΠΑΝΤΑ!

methodoi-mnimis-620x420

Ο τρόπος με τον οποίο λειτουργεί ο ανθρώπινος εγκέφαλος κι αποθηκεύει τα δεδομένα και τις πληροφορίες της καθημερινότητάς μας, είναι συγκεκριμένος. Πολύπλοκος μεν, συγκεκριμένος δε. Αυτό σημαίνει, πως αν ακολουθήσεις ορισμένους μηχανισμούς, μπορείς να βελτιώσεις τη μνήμη σου και να καταφέρεις να μην ξεχνάς το παραμικρό κατά τη διάρκεια της ημέρας. Ειδικά τώρα που ξεκινάει η σχολή, η μνήμη είναι απαραίτητο στοιχείο για να καταφέρεις να ανταπεξέλθεις στις υψηλές απαιτήσεις της φοιτητικής σου ζωής.

Εμείς λοιπόν, βρισκόμαστε εδώ για να σου υποδείξουμε 5 από τις πλέον αποτελεσματικές τεχνικές που πρόκειται να αποδειχθούν σωτήριες πολλές (πολλές όμως) φορές:

1. Επανάληψη

«Επανάληψη μήτηρ πάσης μαθήσεως» όπως έλεγαν και οι αρχαίοι ημών πρόγονοι. Ωστόσο, παρόλο που πολλοί άνθρωποι ξέρουν την αποτελεσματικότητά της, δεν την χρησιμοποιούν γιατί απαιτεί καταβολή σημαντικής προσπάθειας. Με την επανάληψη, η γνώση και η πληροφορία περνά απο την «σύντομη μνήμη» του εγκεφάλου μας, στην «μνήμη διαρκείας». Για να το πετύχεις αυτό, καλό είναι είτε να γράψεις την πληροφορία είτε να μιλήσεις στον εαυτό σου για αυτήν, εξηγώντας στον …καθρέφτη τι έμαθες ώστε να την αφομοιώσεις πλήρως. Συνδυάζοντας δε, αυτές τις δύο μεθόδους, η πιθανότητα επιτυχίας γίνεται ολοένα και μεγαλύτερη.

2. Λίστες

Με το να καταγράφεις τις υποχρεώσεις σου (κι όχι μόνο) σε λίστες, αποκτάς την ικανότητα να απομνημονεύεις ολοένα και περισσότερες πληροφορίες. Μ’ αυτόν τον τρόπο, εξασκείς και «γυμνάζεις» τον εγκέφαλό σου, κάνοντας τον πιο οξυδερκή και περισσότερο απομνημονευτικό. Οι λίστες μάλιστα, εντάσσονται σε μια άλλη, ευρύτερη μέθοδο για μακρόχρονια απομνημόνευση, που ονομάζεται «τσάνκιν» και θα μελετήσουμε στην συνέχεια. Μια σημαντική επισήμανση είναι το γεγονός ότι δεν χρειάζεται να θυμάσαι όλες τις λέξεις της λίστας αλλά μόνο τα αρχικά γράμματα της κάθε υποχρέσεις τα οποία θα σχηματίσουν (κοιτάζοντας τα κάθετα) μία μόνο λέξη. Αυτός είναι κι ο πυρήνας της εν λόγω μεθόδου.

3. Η μέθοδος Λόκι

Η μέθοδος Λόκι έγινε γνωστή κυρίως απο τους Αρχαίους Έλληνες και τους Ρωμαίους και είναι η πλέον κατάλληλη για τους οπτικούς τύπους, μιας κι ορίζει πως για να θυμηθείς κάτι, πρέπει πρώτα να το «περάσεις» από την όραση και την φαντασία σου. Αυτό σημαίνει, πως για να αποστηθίσεις μια πληροφορία, πρέπει να την συνδυάσεις με κάποιο αντικείμενο που έχεις μπροστά σου εκείνη τη στιγμή. Δοκίμασέ το, πετυχαίνει!

4. Τσάνκιν

Τι είναι στην πραγματικότητα η μέθοδος τσάνκιν; ‘Ηρθε λοιπόν, η ώρα να μάθεις την ίσως πιο αποτελεσματική απ΄όλες τις μεθόδους για την βελτίωση της ανθρώπινης μνήμης. Συγκεκριμένα, ο ενδιαφερόμενος πρέπει να «σπάσει» τις πληροφορίες που καλείται να θυμηθεί, σε μια σειρά από επιμέρους δεδομένα της λίστας του. Έπειτα, απομονώνει τα αρχικά γράμματα της λίστας, δημιουργεί μια δική του λέξη η οποία όσο παράξενη κι αν ακούγεται, γίνεται …βίωμά του!

Παράδειγμα, αν πρέπει να θυμηθείς να πας στο σούπερ μάρκετ πριν τις 9:00 το πρωί, να αγοράσεις γάλα, καφέ και ψωμί και να περάσεις κι απο το μανάβικο για μήλα, πορτοκάλια κι αχλάδια, φτιάχνεις τη λίστα σου ως εξής:

  1. Πρωί πριν τις 9:00
  2. Σούπερ μάρκετ
  3. Γάλα
  4. Καφές
  5. Ψωμί
  6. Μανάβικο
  7. Πορτοκάλια
  8. Μήλα
  9. Αχλάδια

Τι απομνημονεύεις; Αρκεί το: «ΠΣ ΓΚ Ψ ΜΠ ΜΑ». Αμφιβάλλεις για την επιτυχία; Δοκίμασε!

5. Χάρτες μυαλού

Η μέθοδος αυτή είναι ίσως η πιο πολύπλοκη και δυσνόητη απ’ όλες κι αφορά και πάλι τους οπτικούς τύπους (κυρίως). Συγκεκριμένα, πρέπει να σχηματίσεις ένα δέντρο απο πληροφορίες. Ο κορμός του δέντρου, πρέπει να είναι η βασικότερη πληροφορία που έχει. Τα κλαδιά, τα επιμέρους δεδομένα. Τονίζουμε ότι αφορά τους οπτικούς τύπους, διότι το δέντρο αυτό θα το σχεδιάσεις στο χαρτί και στη συνέχεια θα απομνημονεύσεις την διαδρομή από το ένα δεδομένο στο άλλο. Μετά από λίγη εξάσκηση πάντως, πρόκειται για μία ακόμη, ιδιαίτερα αποδοτική μέθοδο.

Ελπίζουμε λοιπόν να σου φάνηκε χρήσιμο το άρθρο και να καταφέρεις να βελτιώσεις τις μνημονικές σου ικανότητες!

[via]